Senin, 17 Maret 2008

sayang Allah...

sayang Allah...


Bismillahirrahmanirrahim.....


Tatkala aku menulis ini, teringat kembali waktu dulu... dimana hidup


aku ini tidak ada hala tuju... hidup penuh kegersangan... sering


sedih... lepas satu, satu masalah yang datang... aku bisa mengatakan,


aku seorang yang mahukan kesempurnaan... 'perfectionist'......walaupun


aku punyai parancangan jangka panjang... namun, perancangan itu terasa


kosong... tiada jiwa... tiada nilainya...


aku sering sedih... banyak perkara yang membuatkan aku sedih... aku


mudah terasa... dan tak boleh terima teguran... Ya Allah... lemahnya


aku ketika itu... masaku diwaktu itu habis aku gunakan untuk mencari


penyelesaian kepada masalah yang tiada penghujungnya.... bodohnya aku


ketika itu...


Alhamdulillah... Allah, masih sayang padaku... dia sering bersamaku...


walaupun aku sering lupa... aku sangat egois...sangat sombong denganmu


Ya Allah...besar sungguh rahmatmu padaku Ya Allah... rupa-rupanya dia


sering memberi peringatan padaku... tetapi aku tidak nampak... sering


berpaling dari peringatannya...ada saja alasan yang aku


berikan....tanpa aku sedari, Allah sebenarnya menjagaku dari keburukan


selama ini... subhanaAllah... subhanaAllah....terlerai sudah semua


ikatan yang selama ini membelenggu hidup aku ini... baru aku sedar


mengapa aku sering sedih dahulu... kerana aku melupakan Allah yang


sayang padaku...


Syukurku kini tak tehingga... sanggup aku korbankan segalanya demi


untuk mendapatkan cinta hakiki yang pemiliknya hanya Allah azza


wajjalla...Aku tahu, nilai syukurku mungkin hanya ibarat buih di


lautan... aku mahu memiliki cintamu Ya Allah... kerna aku tahu dengan


memiliki cintamu, walaupun aku kehilangan segalanya aku akan sentiasa


gambira...Akan aku terus berusaha untuk dekat denganmu Ya Allah...


Kuatkanlah aku Ya Allah... bantulah aku tatkala ujian datang padaku...


aku rindu padamu Ya Allah...


kini, rasa sedihku bukan lagi kerana kejahilanku... mungkin aku sedih


kerana aku tidak cukup usaha untuk mendekatimu Ya Allah... dan mungkin


juga aku sedih kerana takutkan nerakamu Ya Allah... aku sedih jikaulau


saudaraku dianiaya... aku sedih bila mereka ditindas... aku sedih


kerana aku tiada kekuatan untuk membantu mereka... aku mahu syahid ya


Allah...seperti saudaraku yang lain...Aku mahu kau menyayangiku, Ya


Allah... aku mahu kau menyayangiku... ya Allah...jika kau telah


takdirkan orang mencintaiku... berikanlah rasa cinta padanya kerana


cinta kepadamu Ya Allah...


InshaAllah... aku redha dengan setiap ketentuanmu Ya Allah... Nyawaku


dan hidupku hanyalah milikmu Ya Allah dulu, kini dan selamanya...


mudahkanlah jalan untuk aku mengenalimu... mudahkanlah jalan untuk aku


mendekatimu Ya Allah... berkatilah hidupku ini Ya Allah... Andai aku


mati, Ya Allah... matikanlah aku dalam islam dan iman, Ya Allah...


sesungguhnya aku tahu, Ya Allah... kau tidak pernah mungkir setiap


janjimu... dan aku juga tahu, 'azabmu amatlah pedih...


Tempatkanlah aku dengan rasulmu Ya Allah... Sentiasalah mengingatkan


aku, setiap kali aku lupa Ya Allah... Tiadalah pengakhiran yang lebih


ku inginkan selain jannah ciptaanmu Ya Rabbul 'Alamin...


http://didieppy.multiply.com/journal

Tidak ada komentar:

 

blogger templates