Senin, 17 Maret 2008

Kesertaan Allah...

Kesertaan Allah...


Allah SWT berfirman dalam hadis Qudsi,


"Wahai Anak Adam, kenapa engkau tidak memperhatikan Aku?Tahukah engkau


bahawa engkau berada dalam pengawasan mataKu dalam kesepian engkau, dan


kala nafsu syahawatmu bergejolak. Ingatlah Aku, dan mintalah kepadaKu


agar Aku cabut nafsu itu dari hatimu, dan Aku pelihara engkau dari


berbuat maksiat kepadaKu dan Aku jadikan engkau benci kepada perbuatan


itu,Aku mudahkan engkau mentaatiKu. Aku jadikan engkau cinta kepada


ketaatan itu serta Aku jadikan ia indah dalam pandanganmu. Wahai Anak


Adam, Aku hanya menyuruh dan mencegah agar engkau meminta pertolongan


kepadaKu dan berpegang erat kepada tali agamaKu, bukan untuk derhaka


kepadaKu dan berpaling dariKu, dan kalau begitu Aku akan menjauhkan


diri dari engkau. Aku sbnrnya tidak memerlukan engkau, dan engkaulah yg


memerlukan Aku. Aku telah ciptakan dunia ini dan Aku mudahkan ia untuk


memenuhi kepentingan engkau, tidak lain supaya engkau bersiap-siap


untuk menemuiKu dan engkau membawa perbekalan darinya, agar engkau jgn


berpaling dariKu dan kekal di atas bumi. Ketahuilah olehmu, bahawa


negeri akhirat itu adalah lebih baik bagimu daripada dunia ini. Dari


itu janganlah engkau pilih yang lain dari apa yang telah Aku pilihkan


buat engkau, dan janganlah engkau benci menemui Aku, kerana barangsiapa


yang benci menemui Aku, Aku pun benci menemuinya, dan barangsiapa yang


rindu bertemu dengan Aku, Aku pun rindu menemuinya.."


http://sitiyusrinanadihahjamaludin.blogspot.com/2007_05_01_archive.html

Tidak ada komentar:

 

blogger templates