Senin, 17 Maret 2008

Hidup ini adalah sebuah PERJUANGAN...

KADANG-KADANG perjuangan adalah sesuatu yang kita perlukan dalam hidup ini. JIka TUhan membiarkan kita hidup tanpa sebarang dugaan dan rintangan, itu mungkin akan melumpuhkan kita. Kita mungkin tidak akan menjadi kuat,tabah, dan yakin menempuh segala rintangan untuk meneruskan kehidupan. Fikir dan renungkan………



ANUGERAH


Saya memohon kekuatan..


Dan TUHAN memberi saya kesulitan-kesulitan untuk membuat saya kuat.



Saya memohon kebijaksanaan….


Dan TUHAN memberi saya persoalan untuk diselesaikan..



Saya memohon kemakmuran..


Dan TUHAN memberi saya otak dan tenaga untuk bekerja.



Saya memohon keteguhan hati…


Dan TUHAN memberi saya bahaya untuk diatasi.



Saya memohon cinta….


Dan TUHAN memberi saya orang-orang bermasalah untuk ditolong.



Saya memohon kemurahan/kebaikan Hati…


Dan TUHAN memberi saya kesempatan-kesempatan.



Saya tidak memperoleh yang saya inginkan….tetapi


Saya mendapatkan segala yang saya perlukan….


 


JIKA diandaikan hidup ini adalah sebuah persinggahan..


Mengapakah kita tidak mencari bekalan..


Kerana kita hanya ada satu persinggahan..


Oleh itu perbanyakkanlah bekalan dan amalan.



 


UBAT KAUM LELAKI


Saidina Ali r.a mengatakan bahawa:



Ilmu itu kawan kaum lelaki


Akal adalah petunjuk kaum lelaki


Sifat pemaaf adalah pembantu kaum lelaki


Amal adalah penuntun kaum lelaki


Kesabaran adalah pemimpin pasukan kaum lelaki


Lemah lembut adalah ayah kaum lelaki


Kebajikan adalah saudara kaum lelaki



http://cahayakuiman.blogdrive.com/archive/cm-3_cy-2008_m-3_d-16_y-2008_o-30.html

Tidak ada komentar:

 

blogger templates